Oneindig Leiderschap

 






Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel. Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Amsterdam: Business Contact.    

Blekkingh, B. (2013). Authentiek leiderschap. Den Haag: Academic Service. Covey, S.R. (2010). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Amsterdam: Business Contact. 

Geijsel, F.P., Sleegers, P.J.C. , Stoel, R.D., Krüger, M.L. (2009). The Effect of Teacher Psychological, School Organizational and Leadership Factors on Teachers’ Professional Learning in Dutch Schools. The Elementary School Journal 109 (4), 406-427. 

Hart, T., Buiting, M., Klarenbeek, R., & Verheggen, T. (2020). Anders vasthouden. Vakmedianet. 
 
Homan, T. (2014). Interactieperspectief op leiderschap. De Nieuwe Meso, 1(4), 28-33. 

Homan, T. (2013). Het etcetera-principe. Een nieuw perspectief op organisatieontwikkeling. Den Haag: Academic Service. 
 
Hulsbos, F., Andersen, I., Kessels, J., & Wassink, H. (2012). Professionele ruimte en gespreid leiderschap. Heerlen: Open Universiteit.

Imants, J. (2010). Beter leren door leiderschap. Naar een doorstart voor onderwijskundig leiderschap. Lectorale rede. 

Kessels, J. W. M. (2012). Leiderschapspraktijken in een professionele ruimte. Oratie. Heerlen: Open Universiteit, LOOK. 

Klaassen, C. A. C., & van den Broek, A.(2009). Morele moed en de pedagogische taak van schoolleiders. Pedagogiek en Onderwijskunde, Radboud Universiteit. Kramer, J. (2020). Deep democracy. Bookora.

Kodden, S. F. G. P. (2020). The devil inside: stop met saboteren van jezelf en je organisatie.

Marks, H.M. & Printy, S.M.​ (2003). Principal Leadership and School Performance: An Integration of Transformational and Instructional Leadership. Educational Administration Quarterly 39(3) pp. 370-397. 

Mourshed, M., Chijioke, C. & Barber, M. (2010). How the world's most improved school systems keep getting better. New York, McKinsey & Company. 

Paffen, P. (2011). Wat is typerend voor transformationele leiders? Holland/Belgium Management Review, 139(sept-okt), 8-14. 

Patterson, L., Holladay, R. & Eoyang, G. (2013). Radical rules for schools. Adaptive action for complex change. Circle Pines: Human System Dynamics Institute.    

Ross, J. A., & Gray, P. (2006). Transformational leadership and teacher commitment to organizational values: The mediating effects of collective teacher efficacy. School effectiveness and school improvement, 17(2), 179-199. 

Starrat R.J. (2009). Ethical Leadership. In B. Davies (Ed.), The essentials of schoolleadership. (pp.74-90). London: Sage Publications Ltd. (BL). 

Verbiest, E. (2011). Nieuw Onderwijskundig Leiderschap. Basisschoolmanagement, (25)1, 4-9.  

Bronnen