Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel. Hoe managers onbewust
verandering blokkeren. Amsterdam: Business Contact.
Blekkingh,
B. (2013). Authentiek leiderschap. Den
Haag: Academic Service.
Covey,
S.R. (2010). De zeven eigenschappen van
effectief leiderschap. Amsterdam: Business Contact.
Geijsel,
F.P., Sleegers, P.J.C. , Stoel, R.D., Krüger, M.L. (2009). The Effect of
Teacher Psychological, School Organizational and Leadership Factors on
Teachers’ Professional Learning in Dutch Schools. The
Elementary School Journal 109 (4), 406-427.
Hart, T., Buiting,
M., Klarenbeek, R., & Verheggen, T. (2020). Anders
vasthouden. Vakmedianet.
Homan, T. (2014). Interactieperspectief op leiderschap. De Nieuwe Meso, 1(4),
28-33.
Homan, T. (2013). Het etcetera-principe. Een nieuw perspectief op
organisatieontwikkeling. Den Haag: Academic Service.
Hulsbos, F., Andersen, I., Kessels, J., & Wassink, H. (2012). Professionele ruimte en gespreid
leiderschap. Heerlen: Open Universiteit.
Imants, J. (2010). Beter leren door leiderschap. Naar
een doorstart voor onderwijskundig leiderschap. Lectorale rede.
Kessels, J. W. M. (2012).
Leiderschapspraktijken in een professionele ruimte. Oratie. Heerlen: Open
Universiteit, LOOK.
Klaassen,
C. A. C., & van den Broek, A.(2009). Morele
moed en de pedagogische taak van schoolleiders. Pedagogiek en
Onderwijskunde, Radboud Universiteit.
Kramer, J. (2020). Deep democracy. Bookora.
Kodden, S. F. G. P. (2020). The devil inside: stop met saboteren van jezelf en je organisatie.
Marks, H.M. & Printy, S.M. (2003). Principal Leadership and School
Performance: An Integration of Transformational and Instructional Leadership. Educational Administration Quarterly 39(3)
pp. 370-397.
Mourshed,
M., Chijioke, C. & Barber, M. (2010). How the world's most improved school
systems keep getting better. New York, McKinsey & Company.
Paffen, P. (2011). Wat is typerend voor transformationele leiders? Holland/Belgium Management Review, 139(sept-okt), 8-14.
Patterson,
L., Holladay, R. & Eoyang, G. (2013). Radical
rules for schools. Adaptive action for complex change. Circle Pines:
Human System Dynamics Institute.
Ross, J. A., & Gray, P. (2006). Transformational
leadership and teacher commitment to organizational values: The mediating
effects of collective teacher efficacy. School effectiveness and school improvement, 17(2), 179-199.
Starrat
R.J. (2009). Ethical Leadership. In B. Davies (Ed.), The essentials of schoolleadership. (pp.74-90). London: Sage
Publications Ltd. (BL).
Verbiest,
E. (2011). Nieuw Onderwijskundig Leiderschap. Basisschoolmanagement, (25)1, 4-9.